Kaspersky DDoS Protection

KasperskyDDoS Protection

Hold virksomheten i gang … uten problemer
  • Globale nettverk av «rensesentre» for datatrafikk
  • Sømløs integrasjon uten ekstra maskinvare
  • Beskyttelse mot de mest komplekse og omfattende angrepene
    • Hvordan kan DDoS påvirke deg?

      Når hackere eller andre setter i gang et DDoS-angrep (Distributed Denial of Service – distribuert tjenestenekt), kan skaden – og kostnadene – være ødeleggende for virksomheten som rammes. DDoS-angrep brukes til å sabotere målorganisasjonens tilstedeværelse på Internett eller viktige forretningsprosesser – og kan gi langvarige virkninger for offeret. Gjør bedriften din alt den kan for å oppnå effektiv beskyttelse mot DDoS-angrep?

    • Bevarer virksomheten din på Internett

      Siden Internett-aktiviteter spiller en stadig viktigere rolle i nesten alle bedrifters daglige samhandling med kunder, leverandører og medarbeidere, har Ingen virksomhet råd til å ignorere dagens økende DDoS-risikoer. Internett-tjenestene dine – og hele IT-infrastrukturen – er altfor viktig til å være uten beskyttelse:

      • Kundene er mer krevende enn noensinne
      • De forventer konstant tilgang til produkter og tjenester – og det betyr at ikke planlagt nedetid ikke er et alternativ hvis bedriften skal nå målet sitt for kundetilfredshet
      • Ditt eget team trenger pålitelig tilgang til viktige tjenester
      • Mange av medarbeiderne dine kan rett og slett ikke gjøre jobben sin hvis noen av de kritiske systemene settes ut av spill av et DDoS-angrep
      • Virkningene av et angrep kan være vidtrekkende

      Selv om angrepet kanskje er rettet mot et bestemt element i infrastrukturen, kan det også gå ut over andre deler av virksomheten. For eksempel kan et angrep mot en banks interne systemer også stoppe hele nettverket av minibanker.

    • Økonomisk skade … og mer

      De direkte økonomiske kostnadene ved gjenoppretting etter et DDoS-angrep kan være enorme … og omdømmeskaden kan fortsette å øke kostnadene på lang sikt:

      • Direkte økonomiske kostnader
      • Mislykkede salgstransaksjoner – i perioder med nedetid
      • Mislykkede banktransaksjoner på Internett – med mulig bøter
      • YDitt eget team trenger pålitelig tilgang til viktige tjenester
      • Negativ publisitet som avskrekker eksisterende kunder og potensielle kunder
      • Skader for varemerket – som det kan ta år å hente seg inn fra
    • Forvirring forårsaker enda større skade

      Hvis virksomheten din blir utsatt for et DDoS-angrep, kan den også lide andre tap som resultat av feiloppfatninger av hva et DDoS-angrep er – og hvordan det kan påvirke kundene dine. Selv om DDoS-angrep trolig ikke får noen innvirkning på kundenes sikkerhet – kan du være sikker på at kundene vil forstå det?

      Når kunder hører om en «sikkerhetshendelse» – hvilken som helst sikkerhetshendelse – vil noen kanskje frykte at deres konfidensielle informasjon, bankopplysninger og kredittkortnumre er i fare. Selv om denne frykten kan være helt ulogisk – og stamme fra kundenes misforståelser når det gjelder naturen til DDoS-angrep – kan bedriften likevel bli skadelidende.

Teknisk Informasjon

Kaspersky DDoS Protection