Skip to main

Kanselleringer og refusjoner

Abonnementet fornyes automatisk ved slutten av en abonnementsperiode, for den påfølgende perioden, til du sier det opp. Hvis du ikke vil fortsette abonnementet for neste periode, kan du ganske enkelt si det opp. Hvis du ønsker å få pengene tilbake for den siste perioden du har betalt for, må du be om refusjon. På denne siden kan du finne all informasjon om hvordan av kanselleringer og refusjoner fungerer og hvilke skritt du må ta.

Hvordan kan jeg si opp abonnementet mitt?

Hva skjer hvis jeg sier opp abonnementet mitt?

Hvordan får jeg refusjon?

Hva skjer når jeg ber om refusjon?

Hvordan kan jeg si opp abonnementet mitt?

Du kan si opp abonnementet ditt via My Kaspersky-kontoen din. For å avbryte:

  • Logg inn på my.kaspersky.com
  • Gå til abonnementsiden din
  • Klikk på Administrer abonnement
  • Velg Avbryt abonnement og følg trinnene for å bekrefte kanselleringen

Du kan også avbryte abonnementet ditt ved å kontakte Kasperskys kundestøtte.

Hva skjer hvis jeg sier opp abonnementet mitt?

Når du avbryter abonnementet, avslutter du de automatiske gebyrene for påfølgende abonnementsperioder. Din nåværende abonnementsperiode vil fortsette å gi deg full beskyttelse frem til utløpsdatoen. Etter denne datoen avsluttes abonnementet ditt, og du vil ikke bli belastet for noen påfølgende perioder.

Vær oppmerksom på at kansellering kun gjelder neste planlagte betaling og gir ikke refusjon for en betaling som allerede er utført. Fordi automatisk fakturering skjer før slutten av din nåværende abonnementsperiode, vil et abonnement som avbrytes i resten av perioden forbli aktivt til slutten av den påfølgende perioden. For eksempel, hvis abonnementet ditt har blitt fornyet for det neste året og det er 2 uker igjen av den nåværende perioden, avsluttes det 1 år og 2 uker senere. Hvis du ønsker å avbryte den tidlige fornyelsesbetalingen for det neste året og avslutte abonnementet om 2 uker når det ender, må du be om refusjon.

Hvordan får jeg refusjon?

I henhold til vilkårene og betingelsene til vår offisielle forhandler Nexway, kan du be om refusjon innen 30 dager fra datoen for bestillingen. Betalinger gjort for et kjøp i Kasperskys nettbutikk eller automatiske betalinger for fornyelse av abonnement kan refunderes. For å be om refusjon, kontakt Kasperskys kundestøtte.

Ha følgende informasjon klar:

  • Kjøpsdato
  • Navn og e-postadresse du oppga under kjøpet
  • Bestillingsnummer

Hva skjer når jeg ber om refusjon?

Når du har sendt en forespørsel, må vår kundestøttespesialist sjekke om all den oppgitte informasjonen er korrekt og at forespørselen oppfyller kriteriene i refusjonsretningslinjene. Når informasjonen er bekreftet og en tilbakebetaling er igangsatt, vil pengene bli kreditert kontoen din innen 5–7 virkedager.

Abonnementet ditt vil da henholdsvis bli kansellert. Hvis du ber om refusjon for et førstegangskjøp og abonnementet er aktivt for øyeblikket, vil abonnementet bli kansellert og umiddelbart gå til utløpt tilstand. Det samme fungerer for den automatiske fornyelsesbetalingen med mindre det sendes en refusjonsforespørsel for en abonnementsperiode som ennå ikke har begynt (dvs. innen den automatiske faktureringsperioden ca. 2 uker før den nåværende abonnementsperioden slutter). I så fall starter ikke påfølgende abonnementsperiode, men din nåværende abonnementsperiode vil fortsette å gi deg full beskyttelse frem til utløpsdatoen.